Sorry, your browser does not support inline SVG.

De customer service is een zeer dynamische afdeling. Onze collega’s werken voor zowel de Nederlandse markt als onze export merken. We hebben collega Wendy Claessen geïnterviewd om jou ‘een kijkje in de keuken’ te geven hoe het is om als Medewerker Customer Service bij Aliaxis Nederland te werken, welke werkzaamheden erbij komen kijken en welke eigenschappen belangrijk zijn.

Werken als medewerker customer service bij Aliaxis, wat houdt dat precies in?

Ongeveer 5 jaar geleden ben ik begonnen bij Aliaxis. Als Medewerker Customer Service ben ik het eerste aanspreekpunt voor onze klanten in de Nederlandse markt als het gaat om bestellingen, leveringen en technische vragen. Daarnaast zorg ik voor het onderhouden van het klantcontact, de afhandeling van zendingen, facturaties en offertes. Kortom: een leuke, uitdagende en gevarieerde job!

Wat maakt je werk uitdagend?

Het allerbelangrijkste is dat wij de klanten tevreden houden. Als Medewerker Customer Service ben je erg afhankelijk van andere partijen, zoals leveranciers. Dat kan soms wat uitdagingen met zich mee brengen. Ik vind het daarom erg belangrijk dat we intensief contact houden met de klant, waardoor ze niet voor verrassingen komen te staan.

Wij verkopen kunststof leidingsystemen voor de bouw, infra en industrie. Verstand hebben van de systemen en toepassingen die wij verkopen is dus erg belangrijk! Dit betekent dat je veelvuldig de vraag krijgt welke toepassing het meest geschikt is voor een bepaalde situatie. De afgelopen jaren heb ik op technisch vlak veel kennis en ervaring opgedaan. Door intern nauw samen te werken met de collega’s van de afdeling Product Management en Sales kunnen wij gelukkig de klant altijd voorzien van een antwoord.

Wat zijn de belangrijkste eigenschappen waar je over moet beschikken als Medewerker Customer Service?

Als Medewerker Customer Service is het belangrijk om stressbestendig te zijn. Je moet verschillende taken in een korte tijd kunnen afhandelen. Daarbij moet je ook snel kunnen schakelen met diverse afdelingen, zoals: Supply Chain, Sales en het Magazijn. Verder is het belangrijk om gestructureerd en efficiënt te werken in alles wat er uitgewerkt en opgesteld moet worden. Last but not least: behulpzaam zijn! De klant staat bij ons op nummer 1 en het is dus van belang dat je klantvriendelijk bent naar de klant.

Wat vind je het leukste aan het werken bij Aliaxis Panningen?

Er heerst een prettige werksfeer bij ons in het team, maar ook bij de overige collega’s. Er is ruimte voor humor en plezier, maar er wordt ook hard gewerkt. Dat is een combinatie wat ik persoonlijk erg prettig vindt. Daarnaast kun je je in mijn vak altijd blijven ontwikkelen. Er worden nieuwe producten in het assortiment toegevoegd, waardoor ik mijn kennis op product- en technisch gebied kan blijven verbreden.

Kom in contact

Wendy Claessen
Customer Service
+31(0)77 30 88 629
wclaessen@aliaxis.com